Inici 01/02/2018
L'INFIERNO DE DANTE
Sessió 1. La utopia del més enllà : l'Infierno dins del sistema teològic medieval.
Sessió 2. El mal com a concepte religiós/polític i com a paisatge subterrani.
Sessió 3. Figures paradigmà tiques del mal: Francesca (cant V), Farinata (cant X), Ugolino (cant XXXIII).
Ponent del taller:
Raffaelle Pinto, professor associat estranger a la UB, especialista en Literatura Medieval italiana.
Material: bibliografia de referència per aquells que vulguin seguir el text en el taller i/o consultar-lo abans.
Divina Comedia. Ed. Proa. Traducció catalana de J. F. Mira
Divina Comedia. Ed. CÃ tedra. Traducció castellana de L. Martínez de Merlo
Durada: 3 sessions
Dates: 1, 8 i 15 de febrer
Horari: de 18:30 a 19:30 h
-----
Els dijous 1, 8 i 15 de febrer ens và rem trobar 15 socies per seguir el taller L'Infierno de Dante, impartit pel professor de la UB Raffaele Pinto, especialista en Literatura Medieval.
En primer lloc, es va fer el retrat de l'autor i es va enmarcar l'obra La Divina Comedia dins la cultura literà ria i filosòfica de l'època a Florència i el seu ressò a la cultura Italiana i Europea del moment.
També es va fer referències contínues als sabers que configuraben la cosmogonia, a la mitologia clà ssica i la seva influència en l'obra i al valor del mal i la justícia que Dante transmetia als lectors.
En segon lloc es va fer l'anà lisi de l'estructura formal de l'obra.
Seguidament, es va fer la lectura de tres Cants paradigmà tics del mal (V, XV i XXVI), analitzant-los mentres es simultanejava la lectura en italià i castellà .
Va resultar un aprenentatge molt estimulant, que ens va obrir moltes portes per entendre l'obra i que, alhora, ens va deixar clara la idea de la complexitat de la mateixa i la necessitat de continuar aprofundint.

Inici 09/11/2017
Treu-li partit a smartphone per la teva vida dià ria
Contingut:
Què és un Smartphone. Diferències amb els telèfons mòbils tradicionals
Sistemes operatius més utilitzats
Configuració dels menús
Utilitats que solen tenir "de sèrie"
Llanterna; Cambra; Visor de fotos; RÃ dio; Gravadora,
Com tancar aplicacions
Etc,....
Què són les APP's
Play store
Instal·lar i des instal·lar aplicacions
Seguretat:
Antivirus; Backup, ....
Utilitats que no necessiten connexió de dades
Navegador (Tomtom)
Lector de llibres (Moon Reader), ....
Utilitats que necessiten connexió de dades
Chrome; Llegir diaris; Gmail; Google Maps; etc.,.....
Xarxes socials:
WhatsApp; Skype; Facebook; Linkedin
Per a majors
Appscesibles; Medicaments; iFall; Lupa; etc., .....
Altres
Com estalviar bateria
El curs consistirà en explicar en real (només amb el mòbil del ponent projectat en pantalla) alguna de les principals utilitats que té un telèfon intel·ligent, com es fan servir i com es descarrega una APP.
Data pel Primer grup: dijous 9 de novembre
Data pel Segon grup: dijous 16 de novembre
Horari: a determinar

Inici 09/02/2017
Musicoterà pia
Els avenços actuals en el camp de la Musicoterà pia i la seva prà ctica basada en l'evidència científica ha fet que aquesta disciplina hagi guanyat el respecte i la popularitat en la nostra societat. Actualment ja és per molta gent reconegut i acceptat que la música ens ajuda a reviure records, a construir nous moments, a viatjar a través del temps, a alliberar-nos de les cà rregues de la nostra ment. La música contribueix al nostre benestar emocional, afavorint l'estat d'à nim, el rendiment cognitiu i reduint l'estrès. Tots aquests beneficis que ens aporta la música es tractaran i els participants tindran l'oportunitat d'experimentar en aquest taller.
Objectius del taller:
1. Donar a conèixer la musicoterà pia com a disciplina científica i les seves diverses aplicacions.
2. Presentar i donar l'oportunitat d'experimentar com la música ens pot ajudar i la podem utilitzar en el nostre dia a dia per potenciar el nostre benestar.
3. Conèixer i experimentar una sèrie d'estratègies musicals que ens poden ajudar a energitzar, relaxar davant situacions difícils o estressants, concentrar i dormir millor.
Continguts:
Dia 1: Com ens afecta la música? Què és la musicoterà pia? Les seves aplicacions
Dia 2: Cantar; compondre cançons; l'audició musical: activa i passiva; música i relaxació
Dia 3: Percussió (instrumental i corporal); improvisació; el viatge musical.
Ponent del taller:
Dra. Melissa Mercadal: Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona i Mà ster en Musicoterà pia per la Florida State University.
Dies: 9, 16 i 23 de febrer de 2017

Inici 12/01/2017
Microrelats
Els assistents coneixeran la història i les característiques del microconte, un gènere potent que aprendran a treballar. D'una banda, es revisaran les condicions adients per a l'escriptura del microrelat (estructura, estil, ambientació) i, de l'altra, es treballarà amb els assistents la creació de microcontes a través de diferents exercicis.
Objectiu:
És que cada participant trobi i enriqueixi el seu estil personal. D'aquesta manera les diferents sessions estaran formades per una part teòrica i una prà ctica, durant la qual es revisaran i comentaran els exercicis.
Continguts:
Dia 1: Introducció al microconte i lectura dels millors microcontes de la literatura universal
Dia 2: Característiques òptimes del microconte i primers exercicis
Dia 3: Revisió i comentari dels primers exercicis a través de la teoria i segona part d'exercicis
Dia 4: Comentari dels exercicis dels assistents i pla de difusió dels microcontes creats durant el taller
Ponent del taller:
Sara Serrano Valenzuela és llicenciada en Filologia Catalana per la UAB
Dies: 12, 19, 26 de gener i 2 de febrer de 2017
Horari: de 17.30h a 19.00h (dijous)

Inici 03/11/2016
Taller de ball
Dies: 3, 10, 17 i 24 de novembre (dijous)
-----------------
Doncs si, un grup de 17 persones ens vam animar a fer el taller de ritmes caribenys: salsa, merengue i bachata.
Renoi, quina marxa més divertida!
Començà vem fent uns quants exercicis d'estiraments per despertar les nostres articulacions i predisposar la nostra musculatura i tendons a incorporar el ritme de la música.
Tot seguit l'Olga ens donava les instruccions dels passos de salsa a fer: 1, 2, 3, ...5, 6, 7, ..., la primera cançó era a ritme suau per incorporar-los i a mesura que anà vem practicant el ritme creixia així com els girs i les figures a fer.
Exactament el mateix procés amb el merengue i la bachata.
Ja us podeu imaginar que després d'una hora i mitja no teníem gens de fred, ha estat d'allò del més divertit☺

Primer | Anterior | Següent | Ultim |